اخبار و معرفی سیستم های حفاظتی و نظارتی

اخبار و معرفی سیستم های حفاظتی و نظارتی

در این وبلاگ به معرفی انواع ابزار ها و جدید ترین محصولات در حوزه حفاظت و نظارت ساختمانی می پردازیم.
اخبار و معرفی سیستم های حفاظتی و نظارتی

اخبار و معرفی سیستم های حفاظتی و نظارتی

در این وبلاگ به معرفی انواع ابزار ها و جدید ترین محصولات در حوزه حفاظت و نظارت ساختمانی می پردازیم.

جک‌های هیدرولیکی یا جک‌های الکترومکانیکی؟ مسئله این است!

امروزه جک  درب پارکینگ در بازار از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. شرکت‌ های سازنده این جک ‌ها در رقابت با یکدیگر مدام سعی در برطرف کردن معایب مد ل‌های قبلی دارند. از همین ‌رو در متن پیش ‌رو تلاش می‌شود تفاوت‌های عمده میان دو نوع از جک ‌های درب پارکینگ یعنی جک ‌های هیدرولیکی و جک‌ های الکترومکانیکی  را شرح دهیم و از این رهگذر کاربران را در انتخاب بهینه‌ترین گزینه یاری رسانیم.
تقسیم‌بندی انواع جک‌های درب پارکینگ
به طور کلی جک‌های درب پارکینگ به دو گروه زیر قابل تقسیم‌بندی هستند:
الف) جک‌های الکترومکانیکی (استفاده از سازوکار چرخ‌دنده و گریبکس)
ب) جک‌های هیدرولیکی (استفاده از فشار مایع و یا روغن مخصوص هیدرولیک)
در ادامه به تشریح کارکرد هر کدام از انواع بالا می‌پردازیم:
جک‌های الکترومکانیکی
سازوکار این جک‌های درب پارکینگ در واقع از طریق چرخ‌دنده‌ و گریبکس تعریف می‌شود. و این یعنی استفاده از نیروهای برق و مکانیک به طور توامان. این جک‌ها را می‌توان از نظر ولتاژ برقی به دو گونه ۲۴ و‌۲۲۰ ولت تقسیم نمود. توضیح در این‌باره این‌که جک ‌هایی که با ولتاژ ۲۲۰ کار می‌کنند هنگام قطع جریان برق از ups استفاده می‌نمایند. اما جک‌هایی که با ولتاژ ۲۴ کار می‌کنند در هنگام قطع جریان برق نیاز به استفاده از باتری بک‌آپ یا شارژر دارند. با این وصف اگر بخواهیم چند نمونه از ویژگی‌های مثبت این گونه جک‌های الکترومکانیکی را عنوان نماییم باید اشاره کنیم به؛
اندازه کوچک تابلوی فرمان در این جک‌ها
منعطف بودن هنگام نصب در انواع محیط‌ها 
امکان برنامه‌ریزی به طور تمام و کمال 
حداقل نیاز به سرویس سالیانه
در عین حال این جک‌ها نیز مانند هر سیستم الکترونیکی دیگری دارای نواقصی هستند. از آن‌جمله برای نمونه می‌توان به میزان بیشتر استهلاک این جک‌ها در قیاس با نمونه‌های هیدرولیکی اشاره کرد که پر واضح است علت این امر فعالیت مداوم گریبکس و چرخ‌دنده‌ها است.
جک‌های هیدرولیکی
به طور کلی نقص‌های محصولات الکترونیکی معمولا سبب پدید آمدن رقبایی در بازار می‌شوند که سعی در برطرف کردن آن نقص‌ها در محصولات تازه‌تری را دارند. از همین‌رو  شرکت‌های سازنده‌ جک‌های درب پارکینگ در جهت پوشش نقص‌های جک‌های الکترومکانیکی به تولید و ارائه جک‌های هیدرولیکی پرداختند و این جک‌ها را با ویژگی‌هایی تازه وارد بازار نمودند. همان‌طور که می‌دانید سازوکار این درب‌ها بهره‌گیری از روغن هیدرولیک داخلی است. در ادامه به چند ویژگی مثبت این گونه‌ از جک‌ها نیز اشاره می‌نماییم:
نخست این‌که جک‌های هیدرولیکی دارای این امکان هستند که وزن بسیار زیادی را تحمل کنند و از طرف دیگر قابلیت حفط کیفیت کارکرد را در مکان‌های پرتردد نیز دارا می‌باشند.
ویژگی دیگر این جک‌ها عملکرد آن‌ها در مناطق سردسیری است که بی هیچ‌گونه نقصانی صورت می‌پذیرد. و در آخر نیز باید به میزان ایمنی بالای این جک‌ها اشاره نمود. چنانچه جک‌های هیدرولیکی به قفل برقی مجهز بشوند میزان ایمنی آن‌ها تا حد زیادی بالاتر خواهد رفت.

با این توضیحات لابد شما هم موافق هستید که در میان انواع ذکر شده بهترین گزینه، استفاده از جک‌های هیدرولیکی خواهد بود. اما از آن‌جا که در فرآیند انتخاب کاربران قیمت هر محصول نیز تاثیرگذاری زیادی دارد در نتیجه جک‌های الکترومکانیکی نیز طرفداران خودشان را دارند. زیرا در واقع در قیاس با جک‌های هیدرولیکی معمولا از  قیمت مناسب‌تری برخوردارند. ضمن این‌که مقتضیات محل نصب درب ‌پارکینگ می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب نوع جک درب پارکینگ باشد. برای مثال استفاده از جک‌های هیدرولیکی در مکان‌های پر تردد بسیار مفیدتر از جک‌های الکترومکانیکی خواهد بود.
امید است با مطالعه این مقاله توانسته باشید به یک نتیجه‌گیری کلی در مورد انتخاب جک‌های درب پارکینگ مورد نظرتان دست یابید.
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی ناظری یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 10:21

برای آپارتمان 5 واحده کدام یک از این دو نوع جک مورد استفاده قرار می گیرد؟

درب پارکینگ ساختمان های آپارتمانی به دلیل داشتن وزنی سبک قابلیت پشتیبانی از دو تکنولوژی الکترومکانیکی و هیدرولیکی جک پارکینگی را دارا می باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد